Collegegeld

Veelgestelde vragen

Voor wanneer moet ik het collegegeld betaald hebben?

Je dient ervoor te zorgen dat je uiterlijk 31 augustus (of 31 januari voor de start in februari) aan alle inschrijfvoorwaarden voldoet, dus ook het afgeven van je machtiging.

Op 1 augustus voor het aankomend studiejaar mag je geen betaalachterstand hebben van voorgaande jaren. Deze regel geldt alleen voor de septemberinstroom.

Indien je je aanmeldt voor de februari-instroom, mag je op 1 januari geen betaalachterstand hebben van voorgaande jaren.

Hoeveel bedraagt het collegegeld?

De hoogte van het wettelijk collegegeld kun je bekijken op www.inholland.nl/collegegeld. Rechtsonder op de pagina vind je ook de collegegeldwijzer. Dit is een hulpmiddel, zodat je als student zelf de hoogte van je collegegeld kunt berekenen. De hoogte van het instellingscollegegeld en/of uitzonderingsgevallen staan in de in- en uitschrijfregels.

 

Hoe kan ik het collegegeld betalen?

De betaling van je collegegeld regel je via Studielink met een machtiging.

Kan ik het collegegeld in termijnen betalen?

Betaling van het collegegeld is mogelijk in 1 termijn of in meerdere gelijke termijnen. Dit zijn 10 termijnen voor de septemberinstroom en 5 termijnen voor de februari-instroom. Als je kiest voor betaling in termijnen, worden er eenmalige verwerkingskosten van € 24,- in rekening gebracht. Bekijk de incassodata.

Hoe werkt het afgeven van de machtiging?

Bij het afgeven van de machtiging geef je jouw betaalgegevens op in Studielink. Vervolgens kun jij, of degene die het collegegeld voor je betaalt, direct de machtiging bevestigen (als iemand anders voor jou betaalt, stuur dan de mail met betaalinstructie aan diegene door).

Staat het collegegeldbedrag nog niet in Studielink, dan kun je de machtiging niet direct bevestigen. Je ontvangt automatisch een mail van Studielink wanneer je de machtiging wel kan bevestigen. In veel gevallen ontvang je deze binnen 24 uur.

Zijn daarnaast jouw persoonsgegevens nog niet gecontroleerd? Neem dan contact op met de Centrale Studentenadministratie via csa@inholland.nl, via 023 – 522 3228 of via WhatsApp 06 2111 5555.

Ik wil de machtiging wijzigen. Hoe kan ik dit doen?

Wanneer je in Studielink hebt aangegeven dat je het collegegeld zelf betaalt, dan kun je de betaalgegevens niet meer wijzigen via Studielink. Neem in dit geval contact op met de Centrale Studentenadministratie via csa@inholland.nl, telefoonnummer 023 - 522 3228 of via WhatsApp 06 2111 5555.

Betaalt iemand anders voor jou en is de machtiging nog niet bevestigd dan kun je wel de betaalgegevens via Studielink wijzigen:

  1. Ga naar de pagina <Betaling> in Studielink.
  2. Klik op de button <Wijzig betaalgegevens>.
  3. Je geeft hier de juiste gegevens door.

 

Mijn werkgever gaat betalen. Hoe kan ik dit regelen?

Als je werkgever het collegegeld voor je betaalt, zijn er twee manieren om dit te regelen.

  1. Geef eerst zelf, met je eigen rekeningnummer, de machtiging af via Studielink. Binnen twee werkdagen kun je een kostenspecificatie downloaden via Selfservice bij ‘Profiel’. De specificatie opent in een nieuw venster. Is de knop niet zichtbaar en heb je de digitale machtiging langer dan twee dagen geleden afgegeven, neem dan contact op met de CSA.

    De kostenspecificatie is ook te gebruiken voor het opnemen van het collegegeld bij de studiekosten in de belastingaangifte. Als je de specificatie wil opvragen van een studiejaar dat niet meer beschikbaar is in Selfservice of als je niet meer ingeschreven staat als student, dan kan je de specificatie aanvragen via csa@inholland.nl.

  2. Als bovenstaande procedure voor jouw werkgever niet afdoende is, vraag dan met behulp van de garantstelling een factuur aan. Een factuur kan alleen aangevraagd worden voor een werkgever. Jouw werkgever dient de garantstelling mede te ondertekenen. Het betreffende formulier kun je downloaden via Selfservice. Wanneer de garantstelling volledig is ingevuld kun je het uploaden via de Selfservice of mailen naar csa@inholland.nl. Je werkgever ontvangt een factuur die zij binnen een maand kunnen voldoen.

UAF gaat het collegegeld betalen. Wat moet ik doen?

Als de Stichting voor Vluchteling-Studenten (UAF) het collegegeld voor je betaalt, geef dan geen machtiging in Studielink af, maar volg onderstaande stappen.

  1. Stuur een mail naar de Centrale Studentenadministratie - CSA (csa@inholland.nl) en vraag een machtiging per mail aan. Vermeld hierbij je studentnummer, je naam en de opleiding. Je ontvangt vervolgens binnen drie werkdagen een machtigingsformulier per mail.
  2. Print de machtiging en vul deze in (vergeet je handtekening niet).
  3. Laat UAF de rest van de machtiging invullen en ondertekenen.
  4. Stuur de volledig ingevulde en ondertekende machtiging tijdig naar de CSA. Dit kan als bijlage bij een mail: csa@inholland.nl of per post: Hogeschool Inholland, T.a.v. CSA, Postbus 558, 2003 RN Haarlem

Ik ben ongedocumenteerd. Kan ik bij Hogeschool Inholland studeren?

Onder bepaalde voorwaarden kun je aan Hogeschool Inholland studeren. Laat jouw gegevens hier achter en dan kijken we samen naar de oplossingen.

Staat de info die je zoekt hier niet bij?

Vraag het ons direct!

Whatsapp
06-21115555
Telefoon
023-522 3228