
"Ga er maar aan staan. Alles verandert in een razendsnel tempo en tegelijkertijd lijkt je organisatie stil te staan. Je ziet dat de organisatie moeite heeft om vooruit te bewegen, vastzit in z’n eigen aannames, structuren, cultuur en business definities, vastzit in z’n eigen ‘clutter’. Je ziet de kansen, maar hoe pak je het aan, hoe ga je stappen zetten die tot effectieve verandering leiden?
Dan helpt het als je wat zaken kunt beetpakken, een goede analyse kunt doen en een vertrekpunt kunt formuleren om vooruit te gaan bewegen. Het moment dat jij realiseert dat je dit ook zelf kunt, is waarom ik al meerdere jaren lesgeef bij Inholland Academy.
Ik ben zelfstandig marketing director, wavemaker voor bedrijven en instellingen. Na een carrière van bijna 30 jaar bij diverse commerciële dienstverleners en meer publieke organisaties houd ik me bezig met strategische projecten voor uiteenlopende opdrachtgevers. Ik was Directeur Publiek & Marketing bij de Nederlandse Publieke Omroep, CMO van Maandag® en Director Brand & Communications bij Ziggo dat ik in 2008 introduceerde op de Nederlandse markt. Verwacht een creatieve en innovatieve, hands-on executive met brede scope en specifieke aandacht voor de impact van organisaties op de samenleving en hun markt(en).
Voor Inholland Academy verzorg ik met veel plezier en enthousiasme de modules strategisch management, publiek management en verandering."
Nico Rijkhoff
docent post-hbo opleiding Bedrijfskunde
Terug naar Docenten