De avondopleiding Bedrijfskunde bereidt je voor op een succesvolle weg als manager, leidinggevende of ondernemer. Blijf niet achter, maar leer:
Je volgt vijf modules: Strategisch Management & Verandermanagement, Marketing Management, Human Resource Management, Financial Management en een tweedaagse module Persoonlijk Leiderschap. Theorie wordt direct gekoppeld aan de praktijk en er is veel tijd gepland voor skills zoals communicatie, creativiteit en visie. Deze skills zijn erg belangrijk om waarde toe te voegen aan een bedrijf of organisatie. De opleiding duurt in totaal tien maanden, waarbij je wekelijks één avondcollege volgt. De opleiding is klaar als je alle modules hebt gehaald en de eindopdracht succesvol hebt afgerond.
Wat zijn de huidige missie, visie en strategie van je organisatie? En hoe kan dit anders of beter? Deze vragen vormen de basis van de opleiding bedrijfskunde, waardecreatie voor de organisatie. Je gaat aan de slag met onderwerpen als:
Deze praktische module volg je in 9 bijeenkomsten. Je sluit af met een theoretische toets en het eerste onderdeel van je praktijkopdracht: de strategische analyse van je eigen organisatie. Het ‘Canvas’ uit het boek ‘Business Model Generation’ vormt de rode draad binnen de module.
Onderscheidend zijn. Dat is waar marketing om draait. In deze module onderzoek je de waardepropositie van jouw organisatie en het formuleren van de marketingstrategie. Met de volgende onderwerpen die aan bod komen, geef je antwoord op een prangende vraag: voeg je écht waarde toe voor jouw klanten?
Deze praktische module volg je in 8 bijeenkomsten. Je sluit af met een theoretische toets en een compacte presentatie van het strategisch marketingplan voor jouw organisatie, deel twee van de praktijkopdracht in de opleiding.
Mensen zijn het goud van een organisatie. Hoe zorg je dat personeel en organisatie elkaar versterken? Hoe vertaal je ontwikkelingen en trends naar de werkvloer? Zijn de medewerkers in staat veranderingen het hoofd te bieden? Met de onderwerpen uit deze module ben je in staat om het strategische beleid van een organisatie effectief te beïnvloeden:
De praktische module Human Resource Management bestaat uit 6 bijeenkomsten. Je sluit af met een theoretische toets. De praktijkopdracht is een toegepast HR-beleidsplan van je organisatie. Met de strategische analyse en de marketingstrategie vormt dit het derde onderdeel van het strategisch businessplan.
Om een organisatie succesvol te sturen is financiële kennis onontbeerlijk. In deze module leer je financiële informatie lezen én begrijpen. Dat komt de bedrijfsvoering en jouw functioneren als manager ten goede. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder andere:
Je leert de financiële situatie van je organisatie kennen en kunt na afloop ook verbeteradviezen uitbrengen. Deze module bestaat uit 7 bijeenkomsten en wordt afgesloten met het laatste onderdeel van de praktijkopdracht, het opstellen van een financiële business case, en een theoretische toets.
In twee bijeenkomsten van een volledige dag staat je ontwikkelingspotentieel centraal. Door kennis te maken met je persoonlijke drijfveren en motieven en de impact die je hebt op anderen dan wel kunt creëren voor jezelf, ontstaat ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en leiderschap.
In deze module wordt gebruik gemaakt van het Insights Discovery kleurenmodel.
De eerste dag vindt plaats aan het begin van de opleiding, de tweede dag halverwege. Gedurende de opleiding zijn er reflectiemomenten door zelf-assessments, beoordeling door docenten en de andere deelnemers. Ook specifieke opdrachten zoals de aanpak van cases in groepen en interviews en gesprekken met leidinggevenden, collega’s en klanten van je organisatie, inclusief de reflectie daarop, behoren tot dit onderdeel. Deelnemers worden hierop beoordeeld gedurende de opleiding en bij de eindopdracht in de vorm van een reflectieverslag.
De eindopdracht van je opleiding is een onderzoeksverslag dat gericht is op het oplossen van een probleem binnen jouw organisatie. Hierin komen kennis en vaardigheden vanuit alle modules samen. Het doel van deze eindopdracht is het in gang zetten van een relevante strategische verandering. Je motiveert de noodzaak van deze verandering, verklaart de consequenties op de overige organisatieonderdelen en schrijft aanbevelingen. Je gaat een bijdrage leveren aan de continuïteit en het succes voor de lange termijn.
Vanzelfsprekend bieden we je hierbij ondersteuning. Zo zijn er tussentijdse Q&A-sessies om vragen te stellen aan de Eindopdracht-docent. Ook is er tijdens 1-op-1 momenten de mogelijkheid om jouw Plan van Aanpak samen met de docent door te spreken en jou gericht op weg te helpen.
Het volgen van een opleiding naast je baan kan best intensief zijn. Of misschien zijn er wel andere factoren die ervoor zorgen dat je behoefte hebt aan extra begeleiding. Daarbij kunnen wij jou helpen!
Op ieder moment in jouw opleiding kun je een 5-strippenkaart aanvragen voor coaching. Docent Linda de Wilt zal daarbij 5x een uur één-op-één coaching verzorgen (individuele coaching). Hierbij staan jouw persoonlijke coachvragen centraal. En uiteraard alles in vertrouwen.
Wil je gebruik maken van deze 5-strippenkaart Neem dan aan het begin van je opleiding contact op met de verantwoordelijke opleidingsadviseur.
Let op: er zijn wel kosten verbonden aan deze 5-strippenkaart, nl. een totaalbedrag van € 650.
Interesse in deze opleiding? Vraag een gratis brochure aan.
Bekijk de opleidingsinformatie en maak kennis met o.a. de organisatie, methode en locaties.
Download brochure
Is dit de opleiding voor jou? Schrijf je nu in!