"Er bestaat een misvatting over (online) marketing. Velen zien marketing enkel als promotie, maar dat is een beperkte kijk. Promotie is slechts één van de aspecten van een integraal strategisch marketingplan.
Een (online) marketingstrategie is de ruggengraat van een bedrijf, zowel voor commerciële als maatschappelijke organisaties. Het vormt de basis voor succes. Door middel van een marketingstrategie bepaal je de koers op korte, middellange en lange termijn voor een organisatie of Strategic Business Unit (SBU). Hierbij is het essentieel om een goede afstemming te hebben tussen de interne organisatie en haar omgeving, om zo een goede ‘marktfit’ te realiseren.
Bedrijven zonder heldere strategie en die geen duidelijke keuzes maken, lopen achter op ondernemingen die dat wel doen. In de module Online marketingstrategie gaan we terug naar de basis van pure strategische marketing. We werken samen aan zowel de theoretische als praktische aspecten van het opstellen van een integraal strategisch marketingplan. Het is inspirerend om te zien hoe deelnemers gedurende de weken groeien in hun kennis over strategische marketing en steeds enthousiaster worden over het implementeren van hun eigen marketingplan.
Met meer dan 20 jaar ervaring help ik organisaties, SBU's, programma's en projecten met het innoveren, veranderen en het realiseren van resultaatgerichte impact door middel van strategische marketing. Mijn diverse achtergrond in finance, sales, management en strategische marketing stelt mij in staat een integrale aanpak te bieden binnen de triple helix, met als doel maximaal rendement te behalen met een strategisch marketingplan."
Sezgin Yilgin
docent opleiding Online marketing en E-commerce, module Online marketingstrategie
Terug naar Docenten