
"In de huidige samenleving gaat de (Nederlandse) consument steeds meer digitaal informatie inwinnen en online winkelen. In het veranderende winkellandschap vind ik dat onze verkooporganisatie zich moet voorbereiden op een omnichannel-model. De cruciale vraag is hierbij; hoe doe je dat? Doe je het zelf of schakel je een adviseur in? In beide gevallen is het belangrijk om in ieder geval iets van de terminologie te kennen? Wat is nu precies Social Media? Welke andere digitale communicatiemiddelen zijn er? Welke zijn geschikt voor mijn organisatie? Wat is SEO, SEA en retargetting? Om hier een goed inzicht in te verkrijgen, zowel praktisch als theoretisch, ben ik de opleiding Online Marketing en E-commerce bij Inholland Academy gaan volgen.
De opleiding heeft mij geholpen een goed overzicht te krijgen van alle online mogelijkheden, maar ook om te bepalen welke middelen ik wil inzetten voor mijn organisatie. De theorie in de lessen wordt ondersteund door praktijkvoorbeelden van de ervaren docent, maar ook door ervaringen van mededeelnemers. Na elke lesavond was ik weer enthousiast over de nieuwe mogelijkheden en ideeën en had ik stof tot nadenken. Uiteindelijk komt alles samen in een online marketingplan en heb je nagedacht over de online missie en het doel van je organisatie en hoe je dit concreet wil gaan bereiken. Voor mijn organisatie is dit online marketingplan de spreekwoordelijke stip op de horizon.
Deze opleiding is geschikt voor iedereen die zich meer wil verdiepen in online marketing en e-commerce en het zelf praktisch wil gaan toepassen, als zelfstandige of als medewerker van een grotere organisatie. Maar vooral ook als je niet alleen wil weten welke mogelijkheden er zijn, maar juist ook hoe je online prestaties kunt meten en interpreteren.”
Anita Korevaar, Countrymanager NL & BE voor CChobby
oud-deelnemer opleiding Online marketing en E-commerce
Terug naar In het kort