Ontwikkel jezelf als veranderaar én praktijkonderzoeker
De module Innovatieanalyse: van vraagstuk naar onderzoeksplan uit de Master Leren en Innoveren (MLI) helpt je om een onderzoeksplan op te stellen dat voortkomt uit jouw innovatievraagstuk. Je start met het ontwikkelen van een theoretisch kader, waaruit je onderzoeksvragen worden geformuleerd. Vervolgens beschrijf je passende onderzoeksmethoden die aansluiten bij deze vragen. Tijdens dit proces werk je niet alleen aan je onderzoek, maar ontwikkel je jezelf ook verder in je professionele rollen: als veranderaar én praktijkonderzoeker. Een belangrijk onderdeel van deze module is het geven en ontvangen van (peer)feedback.
Gedurende de module worden themasessies verzorgd door onderzoekers van het lectoraat Studiesucces en lector Nynke Bos van het lectoraat Teaching, Learning & Technology. Daarnaast maak je gebruik van het Co-Design Canvas, ontwikkeld door Wina Smeenk, lector Systemisch Co-design.
Als eindproduct lever je een onderzoeksplan op waarin je duidelijk beschrijft wat je wilt onderzoeken, hoe je dit gaat aanpakken, en hoe jouw veranderstrategie past binnen dit onderzoek. Je schrijft ook een reflectie waarin je uiteenzet hoe je je dubbelrol als veranderaar en onderzoeker hebt ontwikkeld, en hoe je de feedback van docenten, mededeelnemers en collega's in de praktijk hebt toegepast.
Lees meer over de module Innovatieanalyse: van vraagstuk naar onderzoeksplan
Vraag het Maudie
T: 06 2967 9888
E: educatie.academy@inholland.nl
Vraag het Paola
T: 06 2969 1976
E: paola.kerkhofs@inholland.nl
Is deze module iets voor jou? Schrijf je nu in!