Verkenning innovatievraagstuk (MLI module 1)

Programma module Verkenning innovatievraagstuk

In deze module begin je aan een proces van systematische verandering in je eigen praktijkcontext. Dit doen we door je kennis en inzicht in onderwijskundige en leerpsychologische concepten te verdiepen. Je leert om concepten te verbinden aan de ontwikkelingen en innovaties in je eigen praktijk door onderwijsontwerpen te ontwikkelen. Daarnaast leren we je hoe je op een analytische manier je innovatievraagstuk kunt formuleren. Je leert uitdagende vragen te stellen, verschillende perspectieven binnen het vraagstuk te bekijken en je stakeholders hierin mee te nemen.

De eerste weken van de module richten zich op theoretische kennis en onderwijsontwerp. Vervolgens wordt in de onderzoekswerkplaats de verbinding gelegd met je praktijk. In de laatste weken van de module scherp je jouw eigen innovatievraagstuk verder aan. Tijdens de gehele module, en zeker ook in de volgende modules, werk en leer je intensief samen met je mededeelnemers. Het doel is dat je niet alleen de huidige ontwikkelingen beter kunt kaderen (op basis van onderzoek), maar ook toekomstige innovaties en andere ontwikkelingen beter kunt begrijpen, ontwerpen en evalueren.

Gedurende de module werken we samen met Wina Smeek, lector Societal Impact Design. "Verbind mensen en ideeën, maak gebruik van de collectieve kennis en ga samen aan de slag (Köppchen, Bertrand, & Smeenk, 2020).

Interesse in deze module? Vraag een gratis brochure aan.

Bekijk de module-informatie en maak kennis met o.a. de organisatie, methode en locaties.

Download brochure

Is deze module iets voor jou? Schrijf je nu in!

Inschrijven