Rotterdam,
26
juni
2018
|
08:40
Europe/Amsterdam

Theatrale eindshow NEWb Rotterdam

NEWb, het leerwerkbedrijf van de opleiding Creative Business: Media & Entertainment Management van Inholland Rotterdam, heeft afgelopen semester voor diverse opdrachtgevers een eindproduct gerealiseerd. De studenten sloten dit donderdag 14 juni af een grootse theatrale eindshow in het Maaspodium in Rotterdam. De diverse 'NEWb-ondernemingen' presenteerden hun 'eindproducten' aan medestudenten, docenten, opdrachtgevers, vrienden en familie.

NEWb Rotterdam
In het tweede jaar van de opleiding Creative Business krijgen studenten de taak om een eigen bedrijf op te richten en voor een opdrachtgever een eindproduct op te leveren. Studenten kunnen hierin kiezen uit diverse richtingen waaronder audiovisueel, artist branding, radio en evenementen.

Audiovisueel
Dit semester zijn er drie audiovisuele ondernemingen opgericht. Evoke is er één van en de studentondernemers van Evoke maakten voor Rotterdam Partners een promotievideo om een groot congres naar Rotterdam te halen. Later dit jaar zal bekend worden gemaakt of Rotterdam dit congres mag faciliteren.

De studenten van Brick Productions maakten een promotievideo gemaakt voor beveiligingsbedrijf StatesGate 11 op Schiphol. Brick Productions maakte een video over de 'schoenscanner' Delta R en Alpha T, een 'veilig explosief' voor hondentrainingen. De video’s komen op de website van het bedrijf en worden gebruikt bij presentaties van het bedrijf over het product.

De derde audiovisuele NEWb-onderneming is Blurr productions. Deze studenten hebben video’s voor WhoCares gemaakt om De Nacht van de Vluchteling te promoten. De video’s zijn gepubliceerd op de Facebook-pagina en de website van WhoCares. Hieronder één van de gemaakte video’s.

Evenementen
Het evenemententeam Stickr maakte ook veel los op de locatie. Eerder in april zorgden de studenten van dit team ervoor dat je op de hogeschool voedsel kon doneren aan Voedselbank Rotterdam. Tijdens een speciaal openingsevenement maakte Stickr studenten en medewerkers bewust van de actie. Ook organiseerde Stickr de Banenbeurs bij Inholland Rotterdam.

MYST Events, het andere evenemententeam, heeft voor Winkelboulevard Zuid in Rotterdam diverse evenementen georganiseerd. Voor Bevrijdingsdag en de Nationale Buitenspeeldag hebben zij gezorgd dat er wat te beleven viel op deze locatie.

Artist branding
NEWb-onderneming Young Waves is een artist brandingbureau die studenten met talent verzamelen en positioneren in de markt. Zo hebben zij een 'open mic' op Inholland Rotterdam georganiseerd voor iedereen die zijn talent wilde tonen. Geïnteresseerden zijn nog steeds welkom. Dus kun jij zingen, presenteren, dansen of heb je een ander talent? Meld je dan per mail aan via newb.talentagency@inholland.nl.

Radio en student managementteam
Het radiostation van Inholland Rotterdam werd dit semester vertegenwoordigd door On Air. Studenten verzorgden  diverse radioshows zoals Wakker worden met…, De Middagshow en Recess. Studenten die gekozen hadden voor de richting student management team zorgden er onder de naam Oak Management voor dat alle studenten, opdrachtgevers, docenten en andere betrokkenen goed in contact met elkaar bleven.

Eindshow
De eindshow op 14 juni had als thema The Flight To Your Future. Naomi Sohilait, coördinator van NEWb Rotterdam, sprak van een geslaagde eindshow en een memorabel semester.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.