Haarlem,
06
juli
2018
|
12:30
Europe/Amsterdam

Vernieuwde website sluit beter aan bij belevingswereld gebruiker

Om beter aan te sluiten bij de belevingswereld van onze verschillende doelgroepen is een volgende stap gezet in de vernieuwing van inholland.nl, inholland.com en academy.nl. Belangrijkste kenmerken? Een overzichtelijk en professioneel design, korte scanbare teksten en meer visuele inhoud met iconografie, opsommingen en foto’s. De gebruiker is centraal gezet en kan snel bij de gewenste informatie komen.

De websites van Inholland behoren tot het primaire communicatiekanaal van de hogeschool om in contact te komen met aankomende studenten. Zowel scholieren en hun ouders als professionals die zich oriënteren op scholing willen in het digitale tijdperk informatie makkelijk en snel tot zich kunnen nemen. Een jaar geleden zijn de sites responsive gemaakt zodat deze op verschillende devices, zoals desktop, laptop, smartphone en tablet, goed te bekijken zijn. In de recente update is de inhoud van opleidingspagina’s en content voor studiekeuzehulp gecomprimeerd naar meer ‘hapklare brokken’, zodat gebruikers minder hoeven te scrollen. De tekst wordt meer afgewisseld met beelden, video’s en iconen. Zo wordt het aantrekkelijker om door de site te navigeren.

Gefaseerde aanpak
Onderzoek onder diverse gebruikersgroepen (waaronder ouders, decanen, (aankomende) studenten en bedrijven) heeft inzichtelijk gemaakt welke nieuwe hoofd- en subnavigatie als meest logisch werd ervaren. De onderdelen ‘opleidingen’ en ‘studie kiezen’ zijn als eerst omgezet. De komende tijd zal op sommige plekken de oude navigatie nog te zien zijn, deze verdwijnt geleidelijk. Vanaf vandaag ligt de focus op de migratie van het onderzoeksgedeelte van de website. Hier zal de focus er vooral op liggen om praktijkgericht onderzoek en onderzoeksprojecten meer in de etalage te zetten en toegankelijk te maken voor gebruikers. We streven ernaar dat dit deel vernieuwd is bij aanvang van het nieuwe wervingsjaar.

Tijdens het proces zijn steeds collega’s betrokken geweest, met onder andere doelgroeponderzoeken en ‘heartbeatsessies’ op diverse vestigingen om zoveel mogelijk collega’s en externen mee te laten denken en sturen in de voortgang van de bouw van de vernieuwde omgevingen. Tot nu toe zijn uit gebruikerstesten en van collega’s veel positieve geluiden gekomen. Punt van aandacht is het nog meer herkenbaar maken van ons merkverhaal. Ook geven werkende professionals aan dat zij graag een totaal scholingsaanbod zien van wat Inholland voor hen in huis heeft. Hier gaan we samen met Academy naar kijken. Een website is natuurlijk nooit af, maar vraagt dagelijks om dynamiek. Je moet blijven luisteren en kijken naar je doelgroepen, blijven analyseren hoe gebruikers zich gedragen en daar lering uit trekken om verder te verbeteren.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.