Haarlem,
24
september
2018
|
09:51
Europe/Amsterdam

'Wat een supergemotiveerde en professionele studenten!'

Sales-driedaagse Business Studies, marketing

Salesdriedaagse Haarlem sept 2018

Tevreden opdrachtgevers waren onder de indrukvan slimme marketing- en verdienmodellen, tijdens de Sales-driedaagse die de opleiding Business Studies (richting marketing) in Haarlem organiseerde. Studenten Business Studies van Inholland Rotterdam, Haarlem en Alkmaar ontwikkelden innovatieve concepten tijdens de tweede editie van dit sales-evenement. “Wat een supergemotiveerde en professionele studenten!”, riep een van de opdrachtgevers enthousiast uit.

Vier bedrijven kwamen vertellen over hun internationale salesuitdagingen en gaven een scherpe briefing waarmee de studenten in groepen aan de slag gingen. Ook kregen de studenten workshops en lezingen van gastsprekers aangeboden.

'A fish named Fred'
De hoge ambitie van de studenten maakte indruk. Zo is er door het Rotterdamse team Bobje Koffie een innovatief marketingplan bedacht om in Noorwegen de markt op te gaan met Marley Coffee uit Jamaica, van de erfgenamen van Bob Marley. Haarlemse studenten ontwikkelden plannen voor expansie in Japan van het kledingmerk ‘A fish named Fred’. Voor Maandag® bedachten de studenten een marketingcommunicatieoplossing voor een interne afdeling en EMT Europe uit’ t Zand kreeg een kant-en-klaar plan van Alkmaarse studenten voor expansie in Zuid-Amerika.

Voor studenten Marketing van Business Studies is de sales-driedaagse een effectief onderdeel van hun opleiding. Ze krijgen mee hoe organisaties zich ontwikkelen op het gebied van internationale sales en voor welke uitdagingen ze staan.

Het uiteindelijke pitchen aan de opdrachtgevers voorzag de opdrachtgevers van een gedegen argumentatie, wat hen hopelijk weer helpt om draagvlak te creëren voor de implementatie van de plannen.

Reacties 1 - 1 (1)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.
Mike
25
September
2018
Echt gaaf om te ervaren hoe opdrachtgevers uit hun evenwicht worden gebracht door creatieve voorstellen van onze BS Marketing studenten! Welke marcom/ sales boodschappen zorgen voor merkvoorkeur, koopbereidheid en loyaliteit?
BITSER treden zijn goed genomen; bekendheid, imago, traffic, sales, extra sales, re-selling! Met dank aan Frans de Groot: Zie www.bitsing.nl