Rotterdam,
07
september
2018
|
12:02
Europe/Amsterdam

Wereldhavendagen = samenwerken aan een wereldstad

crewfoto

Dit weekend barst het feest weer los rond de Wereldhavendagen met Inholland Rotterdam als onderwijspartner. Met het thema Energize! vraagt de organisatie aandacht voor de duurzame ambities van Rotterdam. In de aanloop naar het grootse evenement en tijdens het evenement zijn diverse Inholland-studenten actief bezig met diverse projecten

Onderwijspartner en Wereldhavendagen Academy
Wereldhavendagen Academy verbindt en versterkt jong talent, onderwijs en (partners van) om het beste uit zichzelf te halen. Het doel is om jongeren zich aan boord van de Wereldhavendagen verder te laten ontwikkelen, onder begeleiding van ervaren krachten in de organisatie. Hogeschool Inholland is als onderwijspartner de hofleverancier van jong talent.

Wereldhavendagen Movie Experience
Eerstejaarsstudenten van de opleiding Communicatie zijn vanaf donderdag 6 september klaargestoomd een film te maken. Wereldhavendagen vlogger van 2017 (en presentator bij Cool Blue) Ferdinand Ormskerk leert de studenten editen en de hoofdredacteur van RTV Rijnmond Ib Haarsma, laat zien hoe studenten een verhaal filmen. De studenten werken voor de film samen met de partners van de stichting. Zo kunnen ze bijvoorbeeld meevaren tijdens een demo, duiken in een duiktank of een schip bezoeken. Het winnende filmpje gaat op zaterdag 8 en zondag 9 september in première op de schermen van het evenemententerrein.

 

Het is niet alleen een leerzame ervaring maar we leren ook wat de rol van adviseur inhoudt en hoe we professioneel contact onderhouden met de opdrachtgever.
Studenten Tourism Management (HTRO), Inholland Rotterdam

Nieuwe tool voor jongeren
Het aanspreken van de jongerendoelgroep blijft nog een uitdaging voor de organisatie. Vanuit de opleiding Creative Business doen vier projectteams tijdens het evenement voor de module Smart Productions onderzoek naar een nieuw mediaconcept. Doel is jongeren positiever te laten kijken naar de Wereldhavendagen en ze te triggeren om het evenement in de toekomst te bezoeken. Daarnaast ontwikkelen de projectteams een digitale toepassing die de routing van het evenement makkelijker maakt.

Meer jongeren naar de Wereldhavendagen
Vijf vierdejaarsstudenten die de minor Destinatiemarketing in Nederland volgen voor de opleiding Tourism Mangement te Inholland Rotterdam bedenken een manier om meer jongeren naar de Wereldhavendagen te trekken. Dit door een concreet programmaonderdeel of meerdere onderdelen te ontwikkelen. Voor de studenten is dit een bijzondere opdracht omdat ze intensief samenwerken met professionals in het vakgebied.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.