Onze betrokkenheid is groot.

Persoonlijk en dichtbij

Bij Inholland zijn we servicegericht, nemen we onze verantwoordelijkheid en respecteren we elkaars verschillen. De vestigingen zijn kleinschalig, docenten en studenten kennen elkaar bij naam. Je voelt je meteen thuis en proeft de prettige persoonlijke sfeer. We zijn in staat studenten een persoonlijke en veilige leeromgeving te bieden. Bij Inholland ben je geen nummer. Wij noemen dat persoonlijk en dichtbij.

Wij verstaan onder persoonlijk en dichtbij het volgende:

Service

Persoonlijk en dichtbij betekent dat we investeren in onze duurzame relatie. Daarom reageren we servicegericht en snel op wat studenten, collega’s of externe contacten van ons vragen. Als een student of één van onze externe partners iets van ons nodig heeft, proberen we dat voor elkaar te krijgen. Als iemand stukloopt op een complex probleem of een ingewikkelde situatie, vraagt en krijgt hij hulp. Je neemt verantwoordelijkheid door de dingen samen op te pakken en niet in je eentje te blijven tobben. Dat vergt oplossingsgerichtheid en een flinke dosis creativiteit. Die houding vragen we overigens ook van de student.

Acceptatie

Persoonlijk en dichtbij betekent ook dat studenten en docenten elkaar kennen en elkaars verschillen in achtergrond, ambities, interesses, leerstijlen en capaciteiten respecteren. Onze docenten hebben oog voor de persoonlijkheid of omstandigheden van groepen studenten of collega’s, waardoor eenieder de mogelijkheid heeft om te excelleren. Uiteraard dient er daarbij aandacht voor studenten te zijn die als gevolg van een functiebeperking of anderszins een specifieke begeleidingsbehoefte hebben.

Daarnaast zorgen we ervoor dat binnen een team zoveel mogelijk expertise aanwezig is om zaken op te pakken. Als zaken te complex worden, is er steun van experts binnen en buiten de hogeschool.

Respect

Persoonlijk en dichtbij betekent ten slotte dat we elkaar (met respect) aan kunnen spreken op gedrag. We accepteren het niet meer van elkaar als iemand zich aan zijn verantwoordelijkheden of de gezamenlijke doelen onttrekt, of als iemand afspraken ondermijnt. Daarbij houden we rekening dat we niet alles altijd foutloos doen, want waar gehakt wordt, vallen spaanders. Deze fouten moeten wij - individueel en in teams - onder ogen zien en evalueren waarom het misging. Indien nodig brengen wij veranderingen aan om herhaling te voorkomen. Zo ontstaat een kwaliteitscultuur, waarbij het accent ligt op onszelf verbeteren en leren van onze ervaringen. Zowel de negatieve als de positieve.