
Na het volgen van de opleiding Online marketing en E-commerce weet je hoe je:
Dankzij de kennis en vaardigheden die je opdoet tijdens de opleiding Online marketing en E-commerce, kun je na afloop bijvoorbeeld aan de slag als:
Je bent je daarbij bewust geworden van het ‘speelveld’ waarin je opereert, vanuit intern en extern perspectief. Je hebt een stevige basiskennis van de belangrijkste instrumenten waarmee je de digitale funnel kunt vullen. Daarbij beschik je over de handvatten om meer conversie uit dit online bezoek te halen. Je werkt resultaatgericht en baseert beslissingen waar mogelijk op data. Verder heb je jezelf ontwikkeld tot veelzijdige gesprekspartner op het gebied van online marketing.
De avondopleiding Online marketing en E-commerce bestaat uit 24 lessen waarin je praktisch aan de slag gaat met resultaatgerichte online marketing en e-commerce. Doel: jouw eigen organisatiestrategie en -doelen realiseren. Denk bijvoorbeeld aan omzet en -winstverhoging, klantwerving, klantbeleving, klantbehoud of optimaliseren van jouw digitale dienstverlening als non-profitorganisatie.
De opleiding is zo opgebouwd:
Tijdens de opleiding krijg je de benodigde theorie aangereikt, waarmee je eenvoudig de koppeling naar je eigen organisatie en case maakt. Samen met je mededeelnemers onderzoek en stuur je op het realiseren van jouw eigen strategie en doelen. Uiteraard onder begeleiding van ervaren online marketing en e-commerce specialisten.
Na het afronden van de opleiding heb je een strategisch digitaal marketingplan ontwikkeld voor jouw werkgever, opdrachtgever of eigen bedrijf.
Ja, nadat je deze opleiding succesvol hebt afgerond, ontvang je het post-hbo diploma Online Marketing en E-commerce van Inholland Academy.
Ja, uiteraard vraagt het volgen van een opleiding naast je werk veel tijd en energie, maar het is goed mogelijk.
Je begint met een online zelfstudie module waarin je jezelf via handleidingen en instructies klaarstoomt voor de start van deze opleiding. Daarna komen onderstaande modules aan bod:
In totaal volg je 24 bijeenkomsten in ca. 9 maanden (van 18:30 - 21:30 uur). De totale studiebelasting van de opleiding Online marketing en E-commerce bedraagt ca. 145 uur (ca. 5-6 uur per les), dit is inclusief contacturen, voorbereiding, uitvoering en opdrachten.
Twijfel je of je dit wel kunt combineren met jouw drukke baan, gezin en sociale leven? Wij helpen jou graag verder op weg met 5 handige tips.