Welkom! Inholland respecteert je privacy. Deze website maakt gebruik van cookies om je bezoek makkelijker en persoonlijker te maken, de site te verbeteren en om marketingactiviteiten te kunnen doen. Wanneer je op ‘Ja, ik accepteer’ klikt geef je hier toestemming voor.
Hoe gebruik ik GenAI bij het ontwerpen van leermateriaal? Hoe formuleer ik een goede prompt? En hoe zorg ik dat de AI-output betrouwbaar en bruikbaar is voor mijn studenten?
Steeds meer onderwijsprofessionals experimenteren met generatieve AI (zoals ChatGPT) in hun lesontwerp. Maar waar begin je, en waar moet je op letten?
In dit artikel praten Klaas-Jan Lammers en Joan Besseling je in zeven minuten bij over de kansen én aandachtspunten van GenAI in het hoger onderwijs. Van praktische promptvoorbeelden en het TPACK-model tot ethische overwegingen en AI-geletterdheid — een compact overzicht voor iedereen die AI verantwoord wil inzetten in zijn onderwijspraktijk.
Antwoord op bovenstaande en andere vragen vind je in deze publicatie van het lectoraat Lectoraat Teaching Learning & Technology. Zo ben je in zeven minuten weer helemaal bijgepraat over het gebruik van GenAI bij het ontwerpen van leermateriaal in het hoger onderwijs.