Welkom! Inholland respecteert je privacy. Deze website maakt gebruik van cookies om je bezoek makkelijker en persoonlijker te maken, de site te verbeteren en om marketingactiviteiten te kunnen doen. Wanneer je op ‘Ja, ik accepteer’ klikt geef je hier toestemming voor.
Als docenten weten we hoe belangrijk vaardigheden zoals Engels en interdisciplinair samenwerken zijn voor de toekomst van onze studenten. Maar hoe zorg je ervoor dat studenten die waarde ook zelf zien? De Expectancy-Value Theory (EVT) biedt een krachtig kader om motivatie te begrijpen en te beïnvloeden. Volgens deze theorie hangt motivatie af van drie factoren:
✅ Verwachtingen van succes – Gelooft de student dat hij of zij de taak aankan?
✅ Taakwaarde – Ziet de student de taak als nuttig, interessant of relevant?
✅ Kosten – Wegen de inspanningen en tijdsinvestering niet te zwaar?
Wil je meer weten over EVT en antwoord op bovenstaande vraag? Lees deze publicatie van het lectoraat Lectoraat Teaching Learning & Technology.
Zo ben je in zeven minuten weer helemaal bijgepraat over het motiveren van studenten!