Students-as-community builders

Versterken van eigenaarschap rondom activiteiten en community Amsterdam

Auteurs
Marije Molthoff, Marije de Boer, Karin Hoens, Nick de Haas, Rutger Kappe
Lectoraat
Soort object
Andersoortig materiaal
Datum
2024
Samenvatting
Een hogeschool waar participatie van studenten vanzelfsprekend is, dat is de droom die het project Students as Partners bij Inholland hoopt te verwezenlijken. In 2023 kreeg Rutger Kappe, lector Studiesucces bij Inholland, de Comeniusbeurs voor het project Students as Partners (SaP). Samen met de lectoraten (en leden): Authentic Leadership (Jürg Thölke, Senka Rebac), Design Thinking (Guido Stompff) en (Melissa van de Laar) ging hij aan de slag met een fundamentele verandering in de relatie tussen studenten en docenten. Binnen SaP zijn inmiddels meerdere pilots gestart om studenten gelijkwaardig te betrekken bij alle fasen van het onderwijsproces, van ontwerp tot implementatie. Op 1 oktober presenteerden de deelnemers hun ervaringen. De poster ‘Students-as-community builders’ maakte onderdeel uit van deze presentatie.