Jij ziet kansen door anders te kijken.
Kijk jij net anders tegen dingen aan? Heb jij vaak originele ideeën voor een geslaagd evenement? Of raak je enorm geïnspireerd door een mooie campagne? Bij Creative Business krijg je alle ruimte om met jouw ideeën slimme concepten te ontwikkelen die waarde creëren: voor organisaties én de samenleving. Dit leer jij het liefst door te doen. Door initiatief te pakken, door samen met anderen oplossingen te creëren voor echte opdrachtgevers. Je kunt tegen kritiek, durft fouten te maken, je bent kritisch op jezelf en anderen en je hebt de drive en het zelfsturend vermogen om vier jaar lang het beste uit jezelf én uit deze opleiding te halen. Zo combineer je creativiteit met zakelijk instinct.
Leren is een werkwoord. Leren is actief zijn. Doen, creëren en co-creëren: samen met anderen oplossingen ontwerpen die er gisteren nog niet waren. Precies zoals dat werkt in de creatieve industrie, én daarbuiten. In vier jaar ontwikkel jij daarvoor de juiste vaardigheden, vooral in de praktijk.
Wat jij over vier jaar gaat worden? Dat is moeilijk te voorspellen. Ook omdat we je misschien wel opleiden voor een beroep dat nu nog niet bestaat. Want de wereld verandert snel. Wat jij nodig hebt zijn de juiste skills van een creatieve businessleider. Daarmee kun je meebewegen met de snelle ontwikkelingen en leer je nieuwe kansen zien.
Bij Creative Business maak jij je die toekomstige skills eigen. Je leert initiatief nemen, onderzoeken, creatief denken, samenwerken. Daarnaast vergroot jij je kennis over de zakelijke en de creatieve kant van het bedrijfsleven. Zo kun jij creatieve concepten ontwikkelen waarmee je waarde creëert voor creatieve, maatschappelijke en commerciële organisaties. En terwijl je aan de slag gaat met vraagstukken uit de praktijk, werk je ook aan je persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt een open mind, lef, nieuwsgierigheid, een wereldse blik en wilt continu leren en je ontwikkelen: precies wat je als professional moet hebben.
Bij Creative Business ontwikkel jij je door je vast te bijten in actuele vraagstukken rechtstreeks uit de praktijk. Het is leren door te doen: oplossingen ontwerpen, testen, experimenteren en je erin verdiepen omdat je het op dat moment wilt weten. Dit doe je in verschillende netwerken zoals dat ook in het bedrijfsleven gebeurt. Werk samen met studenten, coaches, experts en opdrachtgevers. Volg trainingen, workshops en masterclasses en ga van project naar project. Zo creëer je oplossingen die voor iedereen nieuw en verrassend zijn. En daarmee leren coaches, experts en opdrachtgevers juist ook van jou.
Welke kennis en vaardigheden je in ieder geval ontwikkelt, dat ligt vast bij Creative Business. Maar de weg ernaartoe, is heel flexibel. Het is maar net wat jij nodig hebt en waar jouw interesses liggen. En in welke richting jij je wilt specialiseren, bijvoorbeeld door keuzemodules of een stage in binnen- of buitenland. Zo vink je geen standaard vakkenlijst af, maar bouw je een persoonlijk portfolio op.
In het eerste jaar krijg je een goed beeld van de opleiding en het werk dat je ermee kunt doen. Want je begint meteen te werken aan een vraagstuk van een echte opdrachtgever. Daarnaast komen alle onderdelen aan bod die jij de komende vier jaar gaat ontwikkelen. Het jaar is verdeeld in vier modules waarin je steeds andere vaardigheden ontwikkelt.
De vraagstukken worden nu complexer en je werkt met je groep steeds zelfstandiger. Je komt er langzaam achter waar je interesses en talenten liggen. Dat is mooi, want daarmee kun je de vraagstukken oppakken die jou het meeste aanspreken. In het derde jaar liggen verschillende keuzemodules voor je klaar: van film of event tot international music management. Dit is ook het moment om eventueel een avontuur in het buitenland te wagen.
Het laatste deel van het derde jaar loop je stage. Bijvoorbeeld bij mediabedrijven, podia, gemeenten en evenementen. Je stage Creative Business duurt 20 weken. In die tijd leer je het werkveld nog beter kennen. Jij maakt met jouw creatieve blik het verschil op het gebied van promotie, organisatie, innovatie, verduurzaming en meer.
Je rondt je opleiding af in stijl. Want hoe jouw afstudeerproject eruit ziet, bepaal je voor een groot deel zelf. Wil je een eigen concept uitwerken en pitchen? Of werk je het liefst een concreet ontwerp of advies uit? Het is jouw visitekaartje om te laten zien wat je als creatieve businessleider van morgen in huis hebt.
Voor Anne was het belangrijk dat een studie niet alleen maar theorie zou zijn. “Mijn ouders dachten met mij mee en vroegen zich bijvoorbeeld af of een studie gericht op management niet te moeilijk voor mij zou zijn, omdat economie niet mijn beste vak was. In Creative Business komt het zeker terug, maar in plaats van veel tentamens en uit boeken leren, ben ik juist veel in de praktijk bezig met projecten. Hier gaat het me hartstikke goed af.”
Bij Creative Business kennen we elkaar bij naam en leren we van elkaar. We vormen een energiek, veelkleurig en betrokken netwerk. Bij ons kan iedereen zichzelf zijn en ook jij krijgt volop ruimte om het bedrijfsleven, de creatieve industrie en vooral jezelf te ontdekken. Daarbij volg je niet één standaard opleiding Creative Business. Jij maakt je eigen keuzes. Met steun van je persoonlijke coach houd je de regie over je leerroute stevig in handen. Onderling bespreek je je ontwikkeling en stel je nieuwe leerdoelen vast. Heb je specifieke leerproblemen? Hogeschool Inholland heeft studentendecanen die je graag adviseren.
We moedigen je aan om grenzen te verleggen. Ook letterlijk, want het bedrijfsleven en de vraagstukken waar jij mee aan de slag gaat, zijn soms internationaal. Je kunt onze opleiding helemaal in het Engels volgen. En deels bij zusterinstellingen in bijna alle Europese landen. Of ga naar Mexico, Argentinië, Brazilië, Australië of de Verenigde Staten. Je staat er in zo’n avontuur natuurlijk niet alleen voor: vanuit Inholland krijg je uitgebreide begeleiding. Je behaalde studiepunten tellen mee als je terugkomt in Nederland. En je ervaringen? Die pakt niemand je meer af.