Tourism Management voltijd

"Studenten komen binnen met weinig werkervaring, maar gaan aan het eind van de rit de deur uit met een grote dosis kennis en ervaring."

Student in Beeld - Amsterdam op de kaart zetten

Studenten van Inholland zijn ondernemend, ambitieus en innovatief. Zij laten dit zien door de vele projecten die zij doen, vaak in opdracht van het werkveld en met een grote maatschappelijke betrokkenheid. Om te laten zien hoe trots we zijn op onze studenten zijn we de campagne Student in Beeld begonnen om onze studenten in beeld te brengen. Deze keer maken we kennis met Dylan, Miriam, Nathalie, Marieke en Denise, studenten Tourism Management en Tourism Management (EN).

Vijf studenten op vijf verschillende afdelingen. Allemaal hebben zij een bijzondere bijdrage geleverd om het mooiste van Amsterdam op de kaart zetten.  Miriam Youssef (Tourism Management (EN)), Dylan Heinen, Nathalie Goede, Marieke Hoornweg en Denise de Ruyter (Tourism Management) van Inholland Diemen vertellen over hun stage bij Amsterdam Marketing, waar ze zich 100 procent onderdeel van het team voelden. “We kregen echt het vertrouwen en voelden ons vrij om veel te ondernemen.”

Vlak voor zijn stage dacht Dylan alleen aan toerisme bij ‘I amsterdam’. “Nu weet ik dat er veel meer gedaan wordt. Amsterdam Marketing is echt bezig om Amsterdam zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor bezoekers, bewoners en bedrijven. Nathalie knikt. ”Normaal als je door de stad loopt sta je niet stil bij alle mogelijkheden voor toerisme en nu zie ik ze overal.”

Meer dan de wallen en coffeeshops

Op de afdeling relaties focuste Miriam zich op de Nederlandse toeristen. “Iedereen weet de weg naar het centrum wel te vinden. Ik heb geprobeerd de bezoekers te spreiden over Amsterdam. Het is mijn taak om hen juist te leiden naar een Boom Chicago, Podium Mozaïek of een Badhuistheater. We hebben zo veel meer te bieden dan de wallen en de coffeeshops; we hebben cultuur!”

Nieuwe energie en nieuwe impulsen

De stageopdrachten van de studenten zijn het resultaat van een strategische samenwerking met Inholland. Wendy Sieger, director of hospitality & research bij Amsterdam Marketing, is hier erg blij mee. “We zien elke keer weer dat de studenten enorm enthousiast aan de slag gaan en zich heel goed inzetten op de verschillende werkvelden. Zij komen binnen met weinig werkervaring, maar gaan aan het eind van de rit de deur uit met een grote dosis kennis en ervaring. Voor ons is het waardevol om de studenten hier te hebben omdat zij ons weer voeden met nieuwe energie en nieuwe impulsen!”

Originele bezienswaardigheden

Zo probeerde Dylan bijzondere plekken bekend te maken bij het grote publiek. Op de persafdeling onderhield hij contact met journalisten om hen te informeren over de bezienswaardigheden, evenementen, restaurants en hotels in de hoop hen te verleiden om deze in publicaties op te nemen. “Ik woon hier en ken juist de bijzondere en weinig bezochte plekken. De standaardlijstjes van places to be in onze hoofdstad kent iedereen wel.”

Buurten  van Amsterdam aantrekkelijk maken

Net als Miriam liep ook Marieke stage op de afdeling relaties, maar dan bij het team bedrijven. Zij organiseerde  onder andere netwerkevenementen voor ondernemers in Noord, Zuid, Oost en West om hen binnen die buurten meer samen te laten werken. “Hoe leuk of bijzonder sommige bedrijven ook zijn, mensen komen niet speciaal voor één leuke winkel naar een buurt. De hele buurt moet aantrekkelijk zijn. De mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen zijn er, maar daar moeten ondernemers zelf ook hard voor werken. Het is heel leuk om deze evenementen te organiseren en om die ondernemers tips te kunnen geven!”

Zakelijk Amsterdam

Nathalie liep stage bij de afdeling business marketing en nam voornamelijk de zakelijke kant voor haar rekening door congressen en zakelijke evenementen naar Amsterdam te halen. “Ik was de tussenpersoon voor meeting planners en congresorganisatoren die zakelijke evenementen organiseren in Amsterdam. Wij adviseren en begeleiden hen bijvoorbeeld over de locatie voor een congres en andere partners waar zij mee samen kunnen werken. Het leukste vond ik het contact met de partners. Het is geweldig om samen met hen naar een evenement toe te werken!”

Amsterdamkenners

Op de afdeling hospitality support begeleidde Denise het welcome team, een groep vrijwilligers die zich inzet om bezoekers in de stad te voorzien van informatie. Aan haar de schone taak om deze Amsterdamkenners te briefen en hen op de hoogte te houden van de planningen, roosters, veranderingen en gebeurtenissen in de hoofdstad. “Het zijn voornamelijk vrijwilligers die dit werk doen vanuit hun passie. Zij zorgen voor een warm welkom en bieden de bezoekers een hele hoge service. Dat is echt mooi en leerzaam om te zien!”

Lees meer verhalen op www.inholland.nl/studentinbeeld.

Heb je vragen over Tourism Management voltijd?

Wij helpen je graag verder!

Whatsapp
06-21115555
Telefoon
023-522 3228