Facilitair medewerker (Gebouwbeheer)

Functietype: Onderwijsondersteunend/staf
Organisatieonderdeel: Inholland Service Organisatie/ WIR Amsterdam/Diemen
Standplaats: Amsterdam
Uren per week: 32-40

Salarisschaal: 5 (€2.446,51 - €3.280,55)
Dienstverband: In eerste instantie een tijdelijk dienstverband. Hierna is er de mogelijkheid tot een hernieuwd arbeidscontract
Reageren tot en met: 08-12-2024

Jouw meerwaarde

Voor onze Inholland Serviceorganisatie (ISO) van de vestiging Amsterdam zijn we per direct op zoek naar een ervaren facilitair medewerker. In de functie van Facilitair Medewerker Beheer en Onderhoud ben jij straks degene die weet wat er speelt in en rondom het gebouw. Je kunt je talenten hier volledig inzetten, zoals je probleemoplossende vermogen, je goede communicatievaardigheden en je gastvrijheid. Je hebt oog voor detail en kunt goed zelfstandig werken. Je komt terecht in een dynamische omgeving waarin alle onderdelen van het facilitaire team nauw met elkaar samenwerken. De afdeling en functie bieden alle ruimte voor jouw persoonlijke inbreng en ontwikkeling.  

Ben jij een facilitaire duizendpoot en vind jij het leuk om met veel verschillende activiteiten bezig te zijn? Werk je graag met jonge mensen in een creatieve en dynamische werkomgeving? Dan is deze veelzijdige facilitaire functie iets voor jou! Je gaat ons helpen bij het goed beheren van het gebouw en alle faciliteiten die daarbij horen? Een functie waar jij als ervaren facilitair medewerker een grote bijdrage levert aan de hospitality in onze vestiging. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat onze studenten en collega’s tevreden zijn over de facilitaire dienstverlening. 

Inhoud functie

Als Facilitair medewerker kom je te werken binnen de afdeling Inholland Service Organisatie (ISO) Amsterdam. Onze afdeling is de uitvoerende spil binnen de hogeschool, en bestaat uit verschillende teams: Facilitaire services, Onderwijs service, International Office, Roosterbureau en Decanaat. ISO ondersteunt dus eigenlijk alle facilitaire en onderwijs logistieke processen.  

In september van dit jaar zijn we verhuisd naar een gloednieuw gebouw in de Sluisbuurt. Een gebouw met prachtig uitzicht en veel bijzondere ruimtes om te beheren. Jij krijgt dus te maken met facilitaire rondes waar je stappenteller blij van wordt, maar ook met meldingen in TopDesk over zaken die misschien nog niet helemaal vlekkeloos lopen. Samen met je facilitaire collega's zet je je iedere dag in om de interne klant te ontzorgen en de dienstverlening op locatie naar een hoger niveau te tillen. 

Jouw rol

Om je rol als facilitair medewerker beheer en onderhoud goed uit te kunnen voeren is het van belang dat je zelfstandig en in teamverband kunt werken. Je bent een echte doener die zich beweegt en laat zien binnen de vestiging. Jij gaat voor klanttevredenheid en krijgt daar enorm veel energie van. Stressbestendig en proactief zijn competenties die je beslist in huis moet hebben om deze functie met een glimlach te kunnen uitvoeren. Je bent niet verlegen en durft studenten en collega’s aan te spreken op gedrag en regels. Als een collega vanuit het onderwijs een vraag stelt, vraag je door, zodat goed duidelijk is welke actie van je team wordt verwacht.  

Als facilitair medewerker krijg je veel verschillende facilitaire klantvragen en die handel je zelfstandig af. Dit doe je snel en efficiënt, maar je stelt jezelf ook proactief op. Je denkt verder vooruit, zodat alles vloeiend verloopt. Je bent sociaal en weet een band op te bouwen met collega’s en studenten, ook in alle hectiek van de dag. Kom je ergens niet uit, dan schakel je met je collega’s van het facilitaire team of met een externe leverancier om vervolgens de ander verder te kunnen helpen. 

Je voert kleine onderhoudswerkzaamheden uit en begeleidt technische leveranciers bij meer complexe werkzaamheden. Samen met je collega’s beheer je het gebouw en terrein van Inholland en lever je een bijdrage aan een efficiënte en effectieve dienstverlening. Je voelt je verantwoordelijk voor de orde en netheid in het gebouw, dat is voor jou belangrijk. Daarnaast heb je een echte hands-on mentaliteit en denkt mee over verbeteringen als je iets hebt gezien dat niet goed gaat. Je bent verantwoordelijk voor diverse acties, zoals het bijvullen van de printers, het lopen van de postronde of het zetten van tafels en stoelen in toetsopstelling voor een opleiding. Je ondersteunt ook het evenemententeam bij het in orde maken van ruimtes voor events.  

Als er storingen zijn, schakel je technische contractpartners in en je bereidt met hen de werkzaamheden voor. Je begeleidt de technische partijen bij het oplossen van technische storingen of het uitvoeren van onderhoud. En daarna controleer je het opgeleverde werk. Je houdt toezicht op een veilige manier van werken. Daarnaast ben je een belangrijk spil in het houden van toezicht op het gebied van veiligheid in ons gebouw en het handhaven van de orde. Heb je kennis van veiligheid dan is dat dus een hele waardevolle pré voor deze functie.  

Naast alle uitvoerende werkzaamheden, werk je een deel van de dag met digitale systemen. We werken met TOPdesk. Heb je ervaring met TOPdesk? Dan is dat een mooie bijkomstigheid voor je team. Je zorgt dat alles compleet en nauwkeurig in het systeem wordt vastgelegd. Heb je tijd over tussen alle facilitaire werkzaamheden? Dan staan er ook leuke kleine projecten op je te wachten binnen onze procesgroepen. Denk bijvoorbeeld aan het meedenken om (werk)processen continu te verbeteren, maar dit kan bijvoorbeeld ook het ondersteunen bij een interne verhuizing of verbouwing zijn. Jouw initiatief, inspiratie en creativiteit komt hierbij goed tot zijn recht! 


Goed om te weten 

Binnen onze hogeschool wordt hybride gewerkt waar dat kan. Omdat ons team het visitekaartje is van de vestiging en jij daar een belangrijke rol in hebt, werk je standaard op locatie. Je werkt 36-40 uur in vijf dagen. Samen met je directe collega’s zorg je voor de volledige weekbezetting. Dit betreft ook de avonddiensten. Binnen je fulltime functie ben je daarom flexibel inzetbaar. Het gebouw wordt geopend in de ochtend om 7.30 uur en we hebben een avondopenstelling op maandag en donderdag tot 22.00 uur. Uiteraard gaan we graag met je hierover in gesprek.

Wie ben jij

Ben je enthousiast over de functie en zie jij jezelf in deze rol? We baseren de eerste selectie op onderstaande criteria. Zorg dat deze punten duidelijk naar voren komen in je motivatiebrief en CV.

  • Je hebt minimaal mbo werk- en denkniveau en bij voorkeur een relevante opleiding afgerond in de richting van Facilitaire dienstverlening, hospitality of hotelmanagement; 
  • Je bent aantoonbaar digitaal vaardig en kunt uitstekend werken met systemen zoals Office365 en MS Teams. Kennis van TOPdesk is een pré; 
  • Je hebt enkele jaren relevante werkervaring binnen het facilitair vakgebied, én je hebt de ambitie om je in brede zin in het vakgebied te blijven ontwikkelen; 
  • Indien je expertise hebt op het gebied van beveiliging, dan is dit een pré;
  • Indien je gebouwkennis meebrengt ten aanzien van onderhoudssystemen in nieuwbouw panden zoals liften, beveiliging, klimaatsystemen, dan is dat een pré;
  • Je bezit goede communicatieve vaardigheden en bent servicegericht, accuraat en stressbestendig;
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel in woord als geschrift; 
  • Je bent redelijk vaardig in de Engelse taal. We hebben namelijk internationale studenten die af en toe in het Engels iets vragen;
  • Je bent flexibel inzetbaar tijdens onze dag- en avonddiensten;

Als we met jou in gesprek gaan, weet je ons met voorbeelden te overtuigen dat jij iemand bent die kansen ziet en oplossingsgericht te werk gaat, maar vooral ook prioriteiten kan stellen. Je bent ambitieus en initiatiefrijk. Je bent iemand die niet gaat zitten afwachten tot een ander jou een opdracht geeft, maar gaat proactief te werk. Daarnaast zien we in jou een enthousiaste collega die graag dingen leert en zich verder wil ontwikkelen

Wat bieden wij

  • Het betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband van 12 maanden. Afhankelijk van de situatie is een opvolgende arbeidsovereenkomst wellicht mogelijk.
  • Een bruto maandsalaris binnen schaal 5 (€2.446,51) - €3.280,55 of 6 (€2.490,00 - €3.408,78) bij een fulltime dienstverband. Jouw inschaling is afhankelijk van jouw werkpakket, ontwikkelde vaardigheden en opleiding.
  • Een werkweek van 40 uur per week, maar weet dat alles vanaf 36 uur per week bespreekbaar is.
  • Een goed te bereiken werkplek in Amsterdam. Alle gemaakte reiskosten met openbaar vervoer worden 100% vergoed. Je ontvangt een NS Businesscard. Reis je af en toe met eigen vervoer, weet dan dat je hierin beperkt vergoed wordt.
  • Een uitbetaling van een vakantietoeslag van 8% in mei.
  • Een uitbetaling van een eindejaarsuitkering van 8,3% in december.
  • Een thuiswerkvergoeding van €3,35 per thuisgewerkte dag van minimaal 4 uur en een vaste (aanvullende) internetvergoeding van € 10,- netto per maand.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP (Pensioenfonds voor overheid en onderwijs).
  • Een ruime verlofregeling waarin je je eigen keuzes kunt maken. Bijvoorbeeld: bij een fulltime dienstverband én een gekozen werkweekvariant van 40 uur per week heb je jaarlijks 428 verlofuren. Dit zijn 53,5 vakantiedagen, inclusief de verplichte vrije dagen en de nationale en erkende feestdagen.
  • Je krijgt van ons genoeg ruimte (tijd) en ruime middelen (geld) voor professionele en persoonlijke ontwikkeling. 
  • Je bent bij ons verzekerd tegen gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid.


Onze hogeschool volgt de cao hbo, met een uitstekend pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Bekijk hier de volledige arbeidsvoorwaarden van Inholland.

Jouw werkomgeving

Je wordt onze collega binnen het facilitaire team van Inholland Service Organisatie (ISO) Amsterdam. Bij ons kunnen studenten en docenten terecht met allerlei vragen over onze onderwijsservices en de faciliteiten binnen het gebouw. Je werkt nauw samen met de procescoördinator Beheer en Onderhoud en met je collega’s uit deze procesgroep, maar ook met de centrale staforganisatie en je overige collega’s van het team facilitair. Het team Facilitaire Services wordt aangestuurd door het afdelingshoofd facilitaire services. De sfeer is open en sociaal. We verwachten dat je je snel thuis zult voelen.



Werken bij Hogeschool Inholland: Het verschil zit in jou

Ontwikkelen met een open blik

Werken bij Hogeschool Inholland vraagt om een open blik naar jezelf en jouw omgeving. Je krijgt bij ons de ruimte om jouw unieke talenten verder te ontwikkelen. En talent gaat bij ons niet alleen over wat je kunt: bij Inholland gaat talent ook over wie je bent. Als professional én als mens. Iemand met lef. Passie om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze studenten. Een open blik en onderzoekende houding. Je hebt bij onze hogeschool zelf de regie over jouw eigen loopbaan en dat stimuleren we. Omdat jij en jouw talent telt.

Persoonlijk en dichtbij

Onze hogeschool voelt als thuis, een plek waar je jezelf kunt zijn, gekend en gewaardeerd wordt om wie je bent. Onze benadering is persoonlijk, dichtbij en inclusief: iedereen telt mee. En bij alles wat we doen, kijken we hoe we elkaar kunnen aanvullen, helpen groeien, sterker maken.

Bij onze hogeschool word je uitgedaagd om out of the box te denken, kansen te signaleren en te pakken. Zo komen verschillende disciplines, invalshoeken en organisaties samen. En helpen we elkaar om grote uitdagingen aan te gaan en om onszelf én elkaar steeds verder te ontwikkelen, als professional en als mens.

Sollicitatieproces

Zie jij kansen om ons te versterken? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet. Je kunt tot en met zondag 8 december 2024 reageren op deze vacature. 

  • In de week van 9 december kun je een eerste terugkoppeling verwachten 
  • De eerste gesprekken staan gepland op donderdag 12 december (10.00 -13.00 uur)
  • De tweede gesprekken zijn op dinsdag 17 december (10.00 - 13.00 uur)
  • Het arbeidsvoorwaardengesprek vindt op 19 december in de ochtend plaats.

Heb je inhoudelijke vragen of ben je nieuwsgierig naar onze werkomgeving? Neem contact op met Corine Oudewaal (Teamleider Facilitaire Services). Corine is bereikbaar via telefoonnummer 06-54352740.

Algemene vragen?

Neem dan contact op met
Cora Hoeksma, adviseur werving & selectie
Tel.: 0615279219

Is onze collega niet bereikbaar?

Vraag een terugbelverzoek aan. Dan zorgen wij dat je wordt teruggebeld.



Je kunt je vraag ook via e-mail sturen naar werken@inholland.nl. Belangrijk om te weten: Wij nemen via e-mail geen sollicitaties in behandeling. Solliciteer daarom via het sollicitatieformulier onderaan deze pagina.

Deel deze vacature

; ;