Participatiebaan: Assistent Beheerder Digitale Bibliotheek

Functietype: Onderwijsondersteunend/staf
Organisatieonderdeel: Stafafdeling Informatievoorziening & Technologie
Standplaats: Haarlem
Uren per week: 20-24

Salarisschaal: 5 (€2.544,37 - €3.411,77)
Dienstverband: In eerste instantie een tijdelijk dienstverband. Hierna is er de mogelijkheid tot een hernieuwd arbeidscontract
Reageren tot en met: 26-01-2025

Inhoud functie

De functie van Assistent Beheerder Digitale Bibliotheek bij de Stafafdeling Informatievoorziening en Technologie is als participatiebaan beschikbaar voor de doelgroep Wet Banenafspraak. Je staat dus in het doelgroepenregister van het UWV vermeld. De banenafspraak is een afspraak tussen het kabinet en werkgevers om te zorgen voor extra banen voor mensen met een ziekte of handicap. Deze afspraak is gemaakt zodat iemand die niet zelfstandig het minimumloon kan verdienen, met ondersteuning bij een gewone werkgever aan het werk kan. Lees hier of je in aanmerking komt. Heb je twijfels of vragen, bel dan gerust eerst eens met Ronald Paalvast via telefoonnummer 06-46636179 of Nicole van Dijk via telefoonnummer 06-15279431.


Als je enthousiast bent geworden over de beschreven werkzaamheden, dan nodigen we je van harte uit om vrijblijvend met ons in contact te komen. Samen kunnen we dan onderzoeken wat voor jou een mooi takenpakket is, en wat wij kunnen doen om dit samen met jou te laten slagen.


Bij Inholland werken we aan de toekomst van het onderwijs en onderzoek met een dynamische digitale omgeving. Als assistent Beheerder Digitale Bibliotheek vorm jij de brug in het beheren en beschikbaar stellen van onze digitale informatiebronnen, toegangsbeheer en het onderhouden van onze eigen website. Heb jij gevoel voor informatiesystemen en ben je administratief sterk? Dan verwelkomen wij je graag binnen ons Bibliotheek team.


Het team Bibliotheek van de Stafafdeling Informatievoorziening en Technologie (IVT) ondersteunt onze hogeschool met het vinden, beheren en ontsluiten van kennisbronnen. De bibliotheek collectie is volledig digitaal. Studenten, docenten en onderzoekers hebben dankzij ons toegang tot meer dan honderd databanken, dag en nacht, thuis en op locatie. We bieden collega’s ondersteuning met onze expertise in onder meer auteursrecht, bij het open access publiceren van onderzoek en het (terug)vindbaar maken van documenten. Voor hen zijn we ook een levende zoekmachine. Niet om kant-en-klare antwoorden te geven, maar om ze tips te geven hoe je vindt wat je zoekt. We blijven immers een hogeschool.

Jouw rol

Als Assistent Beheerder Digitale Bibliotheek zorg je voor het administratieve beheer van digitale bronnen, toegangsbeheer en het onderhouden van informatie op onze eigen website. Door jou krijgen gebruikers gemakkelijk toegang tot relevante informatiebronnen en houd je onze website up-to-date met actuele informatie. 


Onze hogeschool is volop in ontwikkeling wat je ook de kans geeft om mee te denken over verbeteringen en nieuwe ontwikkelingen voor onze volledig digitale Bibliotheek.


Elke maandagochtend komt het bibliotheekteam (bestaande uit circa 20 personen) bijeen op de locatie Haarlem om met elkaar de voortgang en planning te bewaken. Je kunt regelmatig thuiswerken als je dat wilt. Alleen wanneer het nodig is voor gezamenlijke werkzaamheden of overleg werk je in Haarlem. Eens in de vier à zes weken wordt de hele maandag besteed aan een teambijeenkomst. 


In goed overleg en afhankelijk van jouw inbreng en ervaring, zou je onderstaande taken kunnen uitvoeren:

Algemeen

  • Reageren op mails in de mailbox
  • Mee werken aan controle van bestanden.


Administratieve en financiële verwerking aanschaf en verlengingen 

  • Het verwerken van rekeningen in contractmanagementsysteem.


Beheer van toegang tot de collectie

  • Het actualiseren van teksten en zorgen voor een goede beschrijving van de bibliotheekbronnen die via de website worden aangeboden 
  • Het informeren van collega’s over actualiteit van toegang tot bronnen (storingen etc.)
  • Het maken en actueel houden van handleidingen
  • Ondersteuning bij het oplossen van storingen 
  • Verzamelen van statistieken. 


Interbibliothecair leenverkeer

  • Aanvragen van artikelen en hoofdstukken. 

Wie ben jij

  • Je staat in het doelgroepenregister van het UWV vermeld. Indien dit niet het geval is, kom je niet in aanmerking voor deze functie;
  • Je hebt mbo-4+ werk- en denkniveau. Je hoeft dus niet per se een diploma te hebben;
  • Het is een pré als je een opleiding hebt gevolgd in de richting economie/administratie;
  • Nauwkeurig kunnen werken;
  • Nieuwsgierig en bereid anderen te helpen;
  • Je bent digitaal vaardig;
  • Je hebt cijfermatig inzicht en bent vaardig in gegevensverwerking met Excel;
  • Jouw Nederlands is goed en je kunt Engels goed lezen.

Afhankelijk van jouw ontwikkeling kunnen taken aangepast of uitgebreid worden. We gaan daarover graag met je in gesprek.


Let op: Deze functie is dus alleen bedoeld voor kandidaten die in het doelgroepenregister van het UWV vermeld staan. Twijfel je? Bel ons dan eerst even vrijblijvend.

Wat bieden wij

  • Het betreft in eerste instantie een proefplaatsing met behoud van uitkering. Tijdens de proefplaatsing wordt onderzocht in hoeverre de functie past bij jouw mogelijkheden. Ook wordt gekeken naar mogelijke aanpassingen om de functie (indien nodig) passender te maken. Indien zowel jij als wij de proefplaatsing positief ervaren, dan bieden we jou een contract van minimaal 6 maanden aan. Deze functie kan voor langere tijd worden ingevuld.  
  • Een vast aanspreekpunt op de werkplek. Deze persoon werkt je in en blijft beschikbaar voor begeleiding en het beantwoorden van vragen over jouw werk.
  • Een baan die past bij jouw talenten, jouw manier van werken en jou als persoon. Een baan waarin een duidelijk passend takenpakket komt en waar je de begeleiding en coaching krijgt die je nodig hebt om uiteindelijk jouw functie goed uit te kunnen voeren. 
  • De mogelijkheid om je werkzaamheden rustig op te bouwen. Uren kunnen bijvoorbeeld in overleg worden opgebouwd. We gaan stap voor stap en we breiden op jouw tempo uit.
  • Een bruto maandsalaris binnen schaal 5 (2.544,37 - €3.411,77) per maand bij een fulltime dienstverband (wij kennen een 36-urige werkweek). De functie wordt op functie-inhoud en niveau op maat voor jou samengesteld. Jouw inschaling is daarom hiervan afhankelijk en wordt in overleg bepaald.
  • Een werkweek van 20 - 24 uur per week. De uren kunnen in de proefplaatsing opgebouwd worden en de werkdagen (ma-di-do-vr) zijn bespreekbaar. 
  • Een goed te bereiken werkplek in Haarlem. Alle gemaakte reiskosten met openbaar vervoer worden 100% vergoed. Je ontvangt een NS Businesscard. Reis je af en toe met eigen vervoer, weet dan dat je hierin beperkt vergoed wordt.
  • Indien jouw proefplaatsing wordt omgezet naar een aanstelling bij Inholland, dan kun je gebruik maken van alle arbeidsvoorwaarden die onze hogeschool te bieden heeft. Onze hogeschool volgt de cao hbo, een uitstekend pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Bekijk hier de volledige arbeidsvoorwaarden van Inholland.

Jouw werkomgeving

Bij de Stafafdeling Informatievoorziening en Technologie (IVT) durf je jezelf te zijn. Je voelt je al snel thuis in onze open, vertrouwde werkomgeving met een diversiteit aan collega’s in een breed werkveld. Je komt terecht in een hecht team waarin we graag zien dat je elkaar stimuleert telkens dat stapje extra te zetten. Hoe kunnen we studenten en collega’s buiten IVT nog beter faciliteren? Dat is de vraag die de verandering van onze afdeling nu in gang zet. Jij krijgt volop vrijheid en verantwoordelijkheid om invulling te geven aan de plannen van IVT en jouw specifieke team. We dagen je uit kansen te pakken en vernieuwingen vorm te geven. Het is leren en experimenteren zoals we dat ook van onze studenten vragen. Ook jou bieden we uitgebreide mogelijkheden om een leven lang te leren. Binnen onze hogeschool bieden we je volop support om door te groeien. Daarbuiten kun je meewerken aan leerzame projecten voor onderwijsinnovatie met IT in het hoger onderwijs. En via het samenwerkingsverband IT Circle Nederland kun je kennis delen met andere IT-professionals en zelfs stagelopen. Werken bij IVT is wat jij eruit haalt.

Als je bij ons komt werken, werk je samen met ongeveer 120 gedreven andere collega's dagelijks aan het ondersteunen van onze studenten en collega’s met essentiële voorzieningen. Je krijgt bij ons de ruimte om flexibel te werken. De meeste IVT-collega's werken vanuit huis of op onze locatie in Haarlem. Wil je meer weten over Onderwijs & Innovatie? Bekijk dan hier ons werkgeversverhaal: Werken bij Informatievoorziening en Technologie (IVT (inholland.nl)



Werken bij Hogeschool Inholland: Het verschil zit in jou


Ontwikkelen met een open blik


Werken bij Hogeschool Inholland vraagt om een open blik naar jezelf en jouw omgeving. Je krijgt bij ons de ruimte om jouw unieke talenten verder te ontwikkelen. En talent gaat bij ons niet alleen over wat je kunt: bij Inholland gaat talent ook over wie je bent. Als professional én als mens. Iemand met lef. Passie om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze studenten. Een open blik en onderzoekende houding. Je hebt bij onze hogeschool zelf de regie over jouw eigen loopbaan en dat stimuleren we. Omdat jij en jouw talent telt.


Persoonlijk en dichtbij


Onze hogeschool voelt als thuis, een plek waar je jezelf kunt zijn, gekend en gewaardeerd wordt om wie je bent. Onze benadering is persoonlijk, dichtbij en inclusief: iedereen telt mee. En bij alles wat we doen, kijken we hoe we elkaar kunnen aanvullen, helpen groeien, sterker maken.


Bij onze hogeschool word je uitgedaagd om out of the box te denken, kansen te signaleren en te pakken. Zo komen verschillende disciplines, invalshoeken en organisaties samen. En helpen we elkaar om grote uitdagingen aan te gaan en om onszelf én elkaar steeds verder te ontwikkelen, als professional en als mens.

Sollicitatieproces

Ben jij enthousiast geworden? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet. Je kunt direct solliciteren. Een eerste terugkoppeling kun je heel snel van ons verwachten. We gaan direct met jou onderzoeken of dit jouw nieuwe baan kan worden. 

Kom je in aanmerking voor de functie? Dan vindt er een eerste selectiegesprek plaats bij onze externe partner voor de banenafspraak: stichting Jobstap. Bij de eerste kennismaking mag je iemand meenemen voor het gesprek. Bij gebleken geschiktheid vindt er een kennismaking plaats op locatie bij Inholland. 

Word jij onze nieuwe collega? Dan verwelkomen we je graag zo spoedig mogelijk in ons team. 

We sluiten de vacature wanneer we een match hebben gevonden of uiterlijk zondag 26 januari 2025. 


Heb je vragen of misschien ben je nieuwsgierig geworden naar de werkomgeving? Neem dan eens contact op met onze adviseurs banenafspraak en loopbaanontwikkeling. Zij kunnen jouw vragen beantwoorden over de invulling van deze functie: 

Ronald Paalvast: 06-4663 6179 of Nicole van Dijk: 06-1527 9431

Heb je inhoudelijke vragen, bel dan met Ria de Jong (procescoördinator Bibliotheek) op 06-15279793

In de periode van 20 december t/m 5 januari zijn wij vanwege de kerstvakantie niet bereikbaar.

Algemene vragen?

Neem dan contact op met
Ronald Paalvast, adviseur loopbaanontwikkeling en banenafspraak Inholland
Tel.: 06 - 4663 6179

Is onze collega niet bereikbaar?

Vraag een terugbelverzoek aan. Dan zorgen wij dat je wordt teruggebeld.



Je kunt je vraag ook via e-mail sturen naar werken@inholland.nl. Belangrijk om te weten: Wij nemen via e-mail geen sollicitaties in behandeling. Solliciteer daarom via het sollicitatieformulier onderaan deze pagina.

Deel deze vacature